4 Aralık 2013 Çarşamba

Gezginin Sırtçantası.. Sırtçantamda neler var ?

Gezginin Sırtçantası.. Sırtçantamda neler var ?

DSC_5255 (Kopyala)Artık öyle bir hal alıyor ki hayat, tüm programlarımı seyahatlerime göre hazırlıyor ve işimi, evimi, ailemi ve özel yaşamımı seyahatlerime göre planlıyorum. Benim için ideallerim ile dünya görüşüm arasında sıkışıp kalan bir dışa atım gibi olsa da bu seyahatler, aslında kendimi yeniden bulma zamanlarım oluyor çoğu zaman. Kendi kendimi dinleme imkanımın ve kendimle başbaşa olduğum zamanların tadı ise tarif bile edilemez. Üzerimde bulunan pozitif enerjiyi insanlarla paylaşabileceğim en güzel zamanları da bu gezilerimde yaşıyorum. Bazen planlı bazen plansız oluyorum çoğu zaman. Hatta planlı olduğum zamanlarda bile olumsuzluklar karışısında hemen acil yeni planlar yapmak ve krizi çözmek de gerekiyor bir gezgin için. Çünkü ne zaman ne gibi bir olumsuzlukla karşılaşacağınız da asla belli olmuyor. Herşeye rağmen gülüyorum ve hiçbir olumsuzluğun moralimi bozmasına izin vermiyorum tabii ki. Bunlar seyahatlerin ve iyi bir gezgin olmanın olmazsa olmazları. Ama bir de seyahatin olmazsa olmazı en yakın yardımcılarımız var yanımızda seyahatler boyunca. Herşeyimiz onların içinde herşeyimiz onun elinde. Bir kelebeğin kanadı olmadan uçamaması gibi bizde onsuz yapamıyoruz. Sırtımızda bir kelebek kanadı misali sırtçantasız asla bir seyahat düşünemiyoruz. E peki nasıl olmalı bir sırtçantalının sırtçantası ? Neler koymalı sırt çantasına ? Ne kadar bir ağırlık taşımalı ?
Seyahatlerimin durumuna göre çantamı hazırlıyorum elbette, eğer seyahatim tek ülke ve tek şehir üzerine kurulu ise orta boy bir bavul ve 35 -40 litrelik bir sırtçantası alıyorum yanıma. Bavuluma daha özgür ve kendimi kısıtlamadan istediğim kıyafetlerimi ve eşyalarımı koyabiliyorum. Sırt çantama da pasaport, evrak, kredi kartları, cep telefonu ve fotograf makinamı alıyorum mutlaka. Çünkü bunlar hem otelde bırakılamayacak kadar önemli, hemde her an yanınızda ihtiyaç duyabileceğiniz eşyalar.
Uzun ve bol araç değiştirmeli olan seyahatlerimde ve birkaç şehir hatta birkaç ülke gezilerinde 45 litre üstü bir sırt çantası gezginin ihtiyacı olarak ortaya çıkıyor. Bir kelebeğin kanadı gibi sırtımda bulunan sırtçantamla işte o zaman bir bütün oluyorum diyebilirim. Birkaç günde bir, hatta günübirlik seyahatler de yapacağımı düşünerek artık sırtçantam bu seyahatlerimde benim herşeyim. Bu haldeyken bile yanımda yine de bir ufak sırtçantası her zaman alıyorum. Çünkü bazen büyük sırt çantasını konaklayacağınız otelde bırakmak ve ağırlıklardan kurtulmak, şehri küçük olan sırtçantası ile daha rahat ve hafif gezmek gerekebiliyor Bu kadar önemliyken sırt çantası o zaman sırt çantasını da en iyilerden seçmek ve sağlamlığına ve konforuna dikkat etmek gerekiyor. Marka olarak elbette benimde favorilerim var. Karrimor, Evolite, Jack Wolfskin, Timberline bunların başında geliyor diyebilirim. Ben Timberline kullanıyorum ve çok memnunum. Benim için bol cebi olması, gizli bölmelerinin çokluğu, en ufak bir evrak veya pasaport ihtiyacında bana sağladığı kolaylık, konforu ve sağlamlığı tam istediğim gibi. Terleme için hava kanallarının olması da ayrı bir avantajı.
Çanta dediğin zaman az çok ta karizması da olmalı tabii. Bu da benim için az çok önemli. Bir sırtçantasının yağmur geçirmemesi çok önemli bir özellik olsada en azından bir yağmurluk ya da kılıfı olması tüm sorunları çözebiliyor. Her türlü şartları görebileceğimiz sırt çantamızla neler bulundurmak gerekiyor kısaca bir bakalım. Ya da en azından ben neler taşıyorum sırtçantamda bir göz atalım.
  1. Pasaport
  2. Kredi kartları
  3. Biraz nakit para ve döviz
  4. Harita ve ilgili broşürler
  5. Not defteri ve kalem
  6. Fotograf makinası
  7. Fotoğraf çekimlerim için tripod ve uzaktan kumanda
  8. Artık teknoloji açısından interneti hızlı kullanabileceğiniz bir telefon ( Iphone )
  9. Şarz aletleri
  10. Şampuan ve traş malzemeleri
  11. Diş fırçası ve macun
  12. İç çamaşırları
  13. Çorap
  14. Terlik
  15. Havlu
  16. Yağmurluk mutlaka olmalı
  17. Islak mendil
  18. Tırnak makası
  19. Yara bantı ve ufak tefek ağrı kesici vb ilaçlarda bulunmalı mutlaka
  20. Güneş gözlüğü gerekirse güneş kremi
  21. Mevsime göre şapka, bere veya bandana
  22. Mevsime göre şort, kapri veya pantalonlar
  23. Mevsime göre ayakkabı seçimi
  24. Mevsime göre tişörtler veya sweatler
Elbette bu saydıklarım haricinde sırtçantamızda bulunması gerekenler ya da ihtiyaç duyabileceğimiz malzemeler de olacaktır. Ama ne kadar yük o kadar zor bir seyahat demektir. Bu nedenle ufak, hafif malzemeleri seçmeli ya da bazı eşyaları bulunduğumuz yerde satınalma opsiyonumuzu da kullanabilmeliyiz. Yerleştirmeye gelince artık bu sırtçantanızın verimine kalmış elbette ama en çok kullanılan malzemeleri her zaman en üstte bulundurmak en doğru seçim olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder